Czy endodoncja mikroskopowa jest skuteczną metodą leczenia?

17 kwietnia, 2023

Leczenie kanałowe, czyli endodontyczne pozwala uchronić ząb przed wyrwaniem. Zabieg wykonywany jest w przypadku zapalenia miazgi zębowej. Czy endodoncja mikroskopowa jest skuteczną metodą leczenia? Przeczytaj, co warto o niej wiedzieć!

• Endodoncja mikroskopowa to najdokładniejsza i niezwykle precyzyjna metoda leczenia zębów.
  • Leczenie pod mikroskopem zwiększa możliwości lekarza i komfort pacjenta.
  • Leczenie kanałowe zębów pozwala uniknąć ekstrakcji zęba.
  • Zaletą endodoncji mikroskopowej jest precyzja, dokładność, skrócenie czasu zabiegu.

Czym jest endodoncja mikroskopowa?

Endodoncja mikroskopowa to leczenie kanałowe przeprowadzane przy użyciu specjalnego mikroskopu. Obecnie jest to najdokładniejsza i najbardziej precyzyjna metoda leczenia zapalenia miazgi zęba. Nowoczesny sprzęt pozwala na dokładne przyjrzenie się wnętrzu kanałów korzeniowych. Dzięki mikroskopowi oraz endometrowi lekarz ma możliwość zmierzenia długości korzeni, sprawdzenia ich rozmiaru i kształtu. Z łatwością może również ocenić rozległość uszkodzeń, stopień zaawansowania zmian w miazdze.

Jednocześnie sam zabieg przeprowadzony jest z dużą dokładnością, ponieważ lekarz widzi pole zabiegowe wyraźnie, w dobrym świetle i przybliżeniu. Pozwala mu to precyzyjnie i starannie oczyścić i zdezynfekować kanał. Zabieg przeprowadzany przy użyciu mikroskopu jest zupełnie bezpieczny dla pacjenta. Dzięki zastosowanemu znieczuleniu jest on także niemal bezbolesny.

Zalety endodoncji mikroskopowej

Całkiem niedawno pacjenci z zapaleniem miazgi zębowej mogli oczekiwać tylko jednego – usunięcia zęba. Dziś, dzięki zaawansowanym technologiom, udoskonalonym narzędziom i materiałom, zęby można ratować. Skuteczną metodą leczenia jest endodoncja mikroskopowa, podczas której usuwana jest zmieniona chorobowa tkanka, kanały zębowe są oczyszczane i dezynfekowane. Leczenie znosi dolegliwości bólowe, ma też chronić przed ponownym rozwojem stanu zapalnego.

Endodoncja mikroskopowa jest metodą dokładną i bezpieczną. Lekarz może wykonać zabieg z dużą starannością i precyzją. Dzięki zastosowaniu mikroskopu zminimalizowane zostaje ryzyko powikłań, a czas zabiegu ulega znacznemu skróceniu. Co więcej, właśnie zastosowanie zaawansowanych technologicznie urządzeń i narzędzi pozwoliło na naprawę wcześniej popełnionych błędów – łatwiej można np. usunąć złamane i pozostawione narzędzia.

Czy endodoncja mikroskopowa jest skuteczną metodą leczenia?

Czy endodoncja mikroskopowa jest skuteczną metodą leczenia? To najdokładniejsza metoda, która gwarantuje ponad 90% skuteczność. Leczenie z użyciem mikroskopu zalecane jest zwłaszcza w przypadku wąskich, trudnych do zlokalizowania, zakrzywionych kanałów zębowych. Mikroskop używany jest również w leczeniu kanałowym zębów z niezakończonym rozwojem korzeni, a także w diagnostyce złamań korzenia i leczenia zębów z resorpcją korzeni.

Zastosowanie mikroskopu pozwala ratować zęby z zaawansowanym stanem zapalnym, zwłaszcza w przypadku korzeni o nietypowej budowie. Mikroskop znacznie poszerza możliwości lekarza – zwiększa szanse na powodzenie zabiegu i poprawia komfort pacjenta.